miercuri, 28 ianuarie 2009

Introducere

Politicos ar fi sa incep prin a ma prezenta, insa nu am sa fac acest lucru din motive pe care o sa le intelegeti de-a lungul timpului daca o sa urmariti acest blog, nicidecum din lasitate.
Daca va intrebati cum am ajuns sa fac aceasta activitate, raspunsul este simplu, o fac pentru ca e cea mai mica forma de privatizare.E o poveste mai lunga dar am sa fac o sinteza.Provin dintr-o familie normala, tipic romaneasca insa de-a lungul adolescentei, din pricina mediului, am deprins anumite dorinte si aspiratii pe care eu le vedeam nevoi.Nevoi pe care ai mei nu mi le puteau indeplini in totalitate.Astfel, cu prima ocazie mi-am luat o slujba, cu veniturile obtinute sa-mi satisfac capriciile si sa ma pot integra "sub acoperire" intr-o lume din care nu faceam parte:cluburi, haine de firma, pafumuri de calitate,masini...Un miraj frumos, dar miraj, pentru ca oricat te-ai stradui nu le poti face fata dintr-o slujba modesta.Si asa mi-am inceput drumul "lung" al carierei, presarat la tot pasul cu succese si esecuri.Dupa ce am terminat liceul am avut o serie de slujbe care nu mi se potriveau din varii motive, schimband locurile de munca ca pe sosetele murdare.
Pe vremea cand lucram la un restaurant din oras, fiind luat in vedere pentru promovare, m-a luat seful meu la o discutie despre cum imi vad viitorul.Sumbru era singurul cuvant care imi venea in minte, insa m-am abtinut, spunandu-i ca vreau sa profit de toate sansele pe care mi le ofera viata si ca in viitorul apropiat vreau sa ma duc la facultate, ca doar nu-i puteam spune ca defapt mie nici prin cap nu-mi trece sa trec prin teroarea pe care altii o numesc scoala.Zis si facut, omul m-a promovat iar eu din simtul datoriei m-am inscris si la facultate, ivatamant la distanta, pentru a ma putea si intretine, ca doar scoala nu vine ieftina.In fine, pana la urma am renuntat si la acel loc de munca pentru a onora alta oportunitate.Din rau in mai rau, am plecat si de aici pentru a da intradevar de "dracu".Am ajuns intr-un loc unde se poate descrie greu in cuvinte ce se intampla cu drepturile si obligatiile angajatului si ale angajatorului.Din toate acestea am asimiliat multe deprinderi si ajuns la concluzia ca in Romania post-decembrista singurul drept al angajatului este sa taca in vreme ce obligatiile sunt "all inclusive", iar ca angajatorul are toate drepturile si nici o obligatie, pentru lui i se datoreaza brandu'.
Am incercat sa scap si de aici dar de data asta am inceput sa caut oportunitati de a scapa de sefi.In scurt timp mi-am dat seama ca singura solutie la acel moment era sa ma apuc de taxi.Si.., pe furis, sa nu carecumva sa afle angajatorul ca vreau sa il las, luand puterea exemplului, mi-am facut un credit de nevoi personale si am inceput demersurile pentru activitatea de taximetrie.Demersuri care au durat jumatate de an si au costat o cinsterna de benzina pentru ca aici m-am batut de altfel de probleme decat cele cu care eram obisnuit, BIROCRATIA."luati o cerere de la ghiseul 5, o completati si impreuna cu chitanta de la ghiseul 1, timbre in valoare de.. pe care le luati de la posta si taxa de .., pe care o platiti la CEC veniti inapoi la mine sa le indosariez, dupa care mergeti ghiseul 3, unde le depuneti la registratura, si in 2-3 saptamani va intoarceti sa vedeti daca au fost semnate", cam asa suna una din zecile dati in care trebuie sa mergi sa indeplinesti formalitati pe la diferite institutii care sunt sau nu sunt de stat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu