marți, 3 februarie 2009

Fuga

Eu cred ca un singur cuvant descrie si e difinitoriu pentru tara asta, si anume "chici".Absolut tot e chicios, de la strazile pline de gropi, santuri si petece, trecand pe la mizeria care ii omniprezenta, pe trotuare, strazi, cladiri, masini etc., pana la tot sistemul administrativ, ca la asta am vrut sa ajung.De cand ma stiu aud numa despre reforme: in educatie (mare chici!! k nu sunt slujbe decat pentru vreo 5% din absolventii de studii superioare si nu avem nici macar o faculta in topurile internationale); in turism, care stim cu totii ca exista partial pe hartie si deloc practic;in ministeru' de interne, care defapt ii o organizatie mafiota mai mare decat cosa nostra s.a.m.d...
Si acuma sa trec la taximetrie, ca doar despre asta ar trebui sa vorbesc.Aici, lucrurile stau exact la fel, adica din '90 s-au dat legi peste legi, au fost cerinte peste cerinte, cu fiecare guvern care a trecut pe la putere lucrurile au fost din ce in ce mai vagi si acuma ne aflam intr-o bezna totala, pentru ca nimeni nu stie defapt e ce anume e nevoie ca sa poti sa practici legal taximetria, drept dovada dupa spusele Dl Marc Emil cam 90% din taximetristii din cluj lucreaza ilegal sau la buza legii.Daca intrebi taximetristii fiecare o sa-ti spuna alceva despre conditiile in care poti sa practici meseria, si suntem vreo 5 mii de suflete, cam atata de bezna e.Un singur lucru e sigur, adica acela ca de vreo saptamana incoace primarul interimar Apostu a invrajbit toata politia impotriva noastra, asadar controale peste controale.Si, in lipsa autorizatie, pe care primaria avea obligatia sa mi-o dea in 30 de zile de la data la care am depus cererea, adica acum mai bine de un an si nu mi-a dat-o, acum sunt fortat sa stau acasa, ca pe strazi risc sa iau o amenda de 50 de milioane.Si..., cum banca nu ma iarta de rate, proprietarul nu ma iarta de chirie, firma la care lucrez nu ma iarta de plata cheltuielilor si finantele de impozite, am luat evidenta decizie de a iesi la munca, dar noaptea, in speranta ca politia doarme.Zis si facut, mi-am luat cupola in spate si am iesit la munca, doar ca sa aflu cu stupoare ca politia nu doarme cand e vorba de taximetristi, doarme, sforaind si besind, doar cand e vorba de criminali evadati din puscarie care fac crime in plin centrul oraselor si cand e vorba de munitie furata cat pentru un razboi.Si asa am ajuns eu sa fug de politie cu farurile stinse pe strazi inguste si prost luminate.Cand am crezut eu ca mi-au pierdut urma mi-am dezechipat masina de toate inscrisurile care ma tradau, mi-am pus centura ca un baiat cuminte si ca orice "criminal" m-am intors la locul faptei ca sa vad ce se intampla.Si intr-adevar s-au pus ai mei pe verificat taximetristi de acte exact in locul de unde am fugit eu.
Probabil ca nu inteleg eu bine cum ar trebui sa stea treburile intr-un stat democratic de drept, cum scrie in Constitutia Romaniei ca e aceasta tara, dar eu cred ca taximetrist=contribuabil=elector, adica ca si taximetrist produc bani, ca si contribuabil platesc taxe din banii produsi ca taximetrist iar ca elector incredintez pe cineva sa-mi apere drepturile si sa gestioneze banii pe care eu ii dau ca si contribuabil, bani din care traiesc si ei bugetarii.Asadar am o nedumerire, de ce mama dracului nu ma lasati sa fac bani, v-ati urat sa va luati salaru' in fiecare luna si primele si bonusurile care va tripleaza salariile??Eu vreau sa muncesc ca sa va puteti hrani familiile si vreau sa muncesc in timp ce voi sunteti in vacanta, ca sa-mi permit sa va dau voua banii pentru vacantele respective.
Nu sunt infractor si totusi ma tratati ca pe unu', va jucati pana intr-o zi cand chiar o-i deveni infractor si o sa vin la voi acasa si-o sa va fur din frigidere, pazea!!

2 comentarii:

  1. respecte pentru post.
    Ne reprezinta niste cacati, hulpavi, grasi si imputiti care de cele mai multe ori se chinuie sa scoata 3 cuvinte inteligibile, fara sa se repete ca niste oligofreni.

    Cea mai de cacat treaba e ca romanii, adica noi, nu suntem in stare sa le dam in cap, macar la 1-2 sa vada si ei ca prostul care i-a ales ca sa faca ei curu mare pe bani publici are si el o parere ce ar trebui respectata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna!!!
    Foarte bun articolul tau,adevarul este ca doar astea ne-a mai ramas sa facem sa fugim,undeva unde este bine,si unde ni se ofera un loc de munca,decent,unde suntem respectati si apreciati.In Tara noastra doar burtosii din Parlament o duc bine,noi oamenii de rand,o ducem din rau in mai rau.Ce sa mai zic de pensionari care o duc de azi pe maine,nu au bani nici de o paine,ce sa mai zic de mancare sau medicamente,tragic,le plangi de mila.Daca o duc ei bine cu conturi in banci prin alte Tari,ce nevoie mai au de prostii care locuiesc aici?

    RăspundețiȘtergere